Welkom (terug) op het Hoornbeeck College! Nieuwe en huidige studenten melden zich vaak bij de ICT servicedesk met problemen bij het inloggen in de schoolomgeving. Op deze pagina hebben we de mogelijke oplossingen verzameld. De instructies zijn zo opgesteld dat je als student zelfstandig aan de slag kan. Lees deze pagina daarom eerst helemaal door en ga daarna aan de slag met het onderdeel waar je naar op zoek was.

Onderwerpen

  • Nieuwe studenten, hoe bereid je je digitaal voor op de start van het schooljaar;
  • Terugkerende studenten, hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen;
  • Tips en uitleg bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord;
  • Ik kom niet op het WiFi netwerk van school;
  • Ik heb problemen met MFA (dubbele authenticatie);
  • Mijn vraag/probleem staat er niet bij of ik kom er echt niet uit.

 

Nieuwe studenten

Als nieuwe student ontvang je eind juni/begin juli een brief van school met je inloggegevens. Deze brief krijg je toegestuurd op het privé e-mailadres dat je bij je inschrijving hebt opgegeven. De inloggegevens zijn een inlognaam en een tijdelijk wachtwoord. Het tijdelijke wachtwoord moet je bij de eerste keer inloggen wijzigen in een zelfgekozen wachtwoord.

Ook moet je eenmalig een ‘Selfservice voor wachtwoordherstel (SSPR)’ instellen, waarbij je jouw privé e-mailadres en telefoonnummer invult. Hiermee kun je het zelfgekozen wachtwoord van je schoolaccount wijzigen, mocht je die zijn vergeten. Klik hier voor een handleiding om SSPR in te stellen of je SSPR-gegevens te bekijken.

Ben je je zelfgekozen wachtwoord vergeten? Onder het kopje Wachtwoord schoolaccount wijzigen hieronder leggen we uit hoe je het wachtwoord zelf kunt herstellen.

Na het inloggen:

Als je eenmaal bent ingelogd vind je onder deze link: start schooljaar heel veel informatie hoe je optimaal gebruik kunt maken van de ICT faciliteiten binnen onze scholen. Ook hiervoor geldt: lees de aangeboden informatie GOED door en pas de instructies GOED toe!

Huidige studenten

Was jij vorig jaar ook al student op het Hoornbeeck College? Dan is je wachtwoord gewoon hetzelfde gebleven als vorig cursusjaar. Ga naar deze webpagina om je wachtwoord te wijzigen. (Werkt de link niet? Kopieer en plak dan deze link: https://sorg.nl/wachtwoordwijzigen.) Lees voordat je het wachtwoord wijzigt eerst de alinea’s hieronder goed door.

Tips en uitleg nieuw wachtwoord

  • Wijzig het wachtwoord in een privé tab (incognitovenster) in je browser. Doe dit op een laptop/computer, niet op je mobiel.
  • Let op dat je de juiste informatie invoert:
    • Je inlognaam is jouw e-mailadres van school: [studentnummer]@hoornbeeck.nl
    • Oud Wachtwoord: het tijdelijke wachtwoord die je in de mail hebt gekregen. Let op dat je de informatie letterlijk overtypt (niet knippen en plakken, dat gaat vaak mis).
    • Nieuw wachtwoord: je nieuwe, zelfgekozen wachtwoord.
    • Nieuw wachtwoord bevestigen: voer hier nogmaals je zelfgekozen nieuwe wachtwoord in.

Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Het nieuwe wachtwoord moet minimaal voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Je wachtwoord is minimaal 8 tekens lang;
  • Er moeten hoofdletters, kleine letters en cijfers in zitten, het liefst ook een leesteken;
  • Je studentnummer en je naam mogen er niet in voorkomen.

Wachtwoord van jouw schoolaccount wijzigen

Je weet je zelfgekozen wachtwoord niet meer en kunt niet inloggen op je schoolmail, HIP/PZN etc. Het zelfgekozen wachtwoord kun je zonder hulp van de servicedesk wijzigen. Dit doe je op de volgende manier:

  • Ga naar deze webpagina. (Werkt de link niet? Kopieer en plak dan deze link: https://aka.ms/sspr.) Hiernaast zie je een voorbeeld van wat je te zien krijgt:

Ik kan (nog steeds) niet inloggen op WiFi van school (eduroam)

Op basis van ervaringen met andere studenten hebben wij de volgende tips:

  • Herstart eerst een keer je laptop, soms staat een laptop gewoon te lang aan, een herstart kan dan veel problemen oplossen.
  • Probeer een keer het netwerk ‘eduroam’ te vergeten en maak dan opnieuw verbinding, soms blijven bepaalde (verkeerde) instellingen ergens in het geheugen bewaard en kun je de verbinding niet meer maken. Door het netwerk ‘eduroam’ en keer te vergeten los je dat probleem op.

Problemen met MFA

Onze scholen maken gebruik van MFA (Multifactorauthenticatie), zoals ook in de verschillende brieven/mails staat die je van ons hebt ontvangen. Mocht je bij het activeren of gebruik van MFA tegen problemen aan lopen, kijk dan op de volgende pagina voor hulp: zelf problemen met MFA oplossen

Inloggen buiten Europa

Wil je kunnen inloggen op je school account buiten Europa? Neem dan contact op met de servicedesk (zie onderaan de pagina voor onze contact mogelijkheden).

Je komt er écht niet uit?

Als je er écht niet uit komt, neem dan contact op met onze servicedesk, bij voorkeur per mail aan topdesk@sorg.nl. Wil je liever telefonisch contact? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 16:30 op nummer 085 – 483 80 80. Geef duidelijk aan bij welke stap je niet verder komt.